La xarxa social més famosa del món serveix no només per estar en contacte amb els familiars, amics i coneguts, sinó que contribueix també al benestar individual de l'usuari. Un estudi portat a terme per científics de la Universitat de Cornell conclou que Facebook i xarxes socials similars ajuden a millorar l'autoestima de l'individu. En això influeix que la major part d'usuaris ofereix la seva millor cara als altres en la Web 2.0.
A l'estudi, 63 estudiants van ser deixats sols a un laboratori de la universitat davant d'un ordinador. Alguns ordinadors estaven apagats i uns altres estaven encesos mostrant la pàgina de Facebook de l'estudiant. Alguns dels ordinadors apagats tenien un mirall col·locat contra el monitor.
A les persones que estaven a Facebook se'ls va permetre passar tres minuts revisant la seva pàgina, després tots els estudiants van rebre un qüestionari per mesurar la seva autoestima.
Els estudiants que van estar a Facebook van donar una retroalimentació més positiva sobre si mateixos que els altres dos grups, d'acord amb l'article. Aquells que van fer un canvi en el seu perfil es van donar a si mateixos les majors puntuacions.
Les xarxes socials encoratgen a l'usuari a mostrar qualitats de si mateixos que a la seva “vida real” no s'atreveixen a mostrar. És ell qui decideix en últim terme quins aspectes de la seva personalitat vol compartir amb els altres. I tendeix, per tant, a ocultar o camuflar aquells aspectes més negatius sobre la seva persona.
El “jo” que l'individu contempla en el mirall 2.0 és un “jo idealitzat”, en el qual les seves millors qualitats estan en primeríssim plànol, informa Persoenlich.
“Facebook pot mostrar una versió més positiva de nosaltres mateixos”, explica el professor Jeffrey Hancock.
Segons els autors de l'informe, la imatge que de si mateix projecta l'individu en Facebook, Twitter i companyia no és necessàriament fal·laç, però sí extremadament positiva. Gràcies a això, l'usuari manté en bona forma la seva autoestima, que rep també un recolzament quan altres persones responen amb comentaris i amb clics al botó “me gusta” a les seves publicacions a les xarxes socials.
Què en penseu vosaltres d'això?
Font: www.marketingdirecto.com/actualidad/
Segons els autors de l'informe, la imatge que de si mateix projecta l'individu en Facebook, Twitter i companyia no és necessàriament fal·laç, però sí extremadament positiva. Gràcies a això, l'usuari manté en bona forma la seva autoestima, que rep també un recolzament quan altres persones responen amb comentaris i amb clics al botó “me gusta” a les seves publicacions a les xarxes socials.
Què en penseu vosaltres d'això?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada